Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shosha & Eline & Susan - WaarBenJij.nu Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shosha & Eline & Susan - WaarBenJij.nu

Aankomst in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Shosha & Eline & Susan

13 November 2012 | Suriname, Paramaribo

Nadat we de laatste week in Nederland nog onze laatste craftstukken verkocht hadden, vertrokken wij op zondagochtend allemaal richting Schiphol. We hebben nu in totaal 470 euro bij ons om onze opdrachtgeefster te ondersteunen bij de bouw van haar craftshop! Samen met de andere Suriname groep binnen onze minor stapten we het vliegtuig in voor de ruim 8,5 uur durende vlucht. Alles verliep prima en we arriveerden rond 20.15 in een al donker Suriname. Onze opdrachtgeefster had al een busje van het vliegveld naar Paramaribo gereserveerd en zodoende verliep alles vrij soepel.

We verblijven deze eerste dagen in Paramaribo om onderzoek te doen bij de craftshops hier en de toeristentours in Suriname. De eerste dag in Paramaribo stond vooral in het teken van het wennen aan het nieuwe klimaat. Het is toch wel een groot verschil van het herfstige nederland naar het hete Suriname. Vandaag (dag 2 in Paramaribo) is een nationale feestdag, vanwege een Hindustaans lichtjesfeest. Vanwege de vrije dag vandaag werd er gister ook al feest gevierd. Wij werden door de kok van ons hostel meegevraagd voor een barbecue en die hebben we natuurlijk niet afgezegd.

Vandaag hebben we voor het eerst kennisgemaakt met onze opdrachtgeefster Tresna Pinas. Zij kwam op deze vrije dag speciaal naar Paramaribo om ons te ontmoeten. Ze heeft ons veel verteld over haar craftshop en hoe zij tot nu toe bezig is geweest. Een heel enthousiast verhaal en het gaf ons veel vertrouwen in een goede afloop van ons project! Op de vraag: 'kunnen jullie metselen?' reageerden we wel enigszins vertwijfeld, maar met de kennis van een gespecialiseerde Surinamer erbij steken wij onze handen wel uit de mouwen! ;)

Meer informatie volgt snel zodra we in Moengo aan de slag gaan.

Veel liefs uit Suriname

• 15 November 2012 - 09:31

Roel:

Goed begin is het halve werk :-)
    lekker geacclimatiseerd al allemaal?
    nog Jetlag problemen, of hebben doorgewinterde studenten daar geen last van

suc6
    x

• 19 December 2012 - 18:58

Fam. A.Starre:

lieve Susan.
    We hebben je werkzaamheden gevolgd.Het is voor jullie en de mensen daar zeer leerzaam. Je doet er een hoop ervaring mee op die later ook van toepassing kan zijn.Hoe zal je de kerst en de jaarwisseling daar ervaren in een warm land ?? We zijn benieuwd. Hier is het somber en grauw.Geen witte kerst, maar Susan we wensen jouw en je collega"s fijne kerstdagen,een gezellige jaarwisseling en een gezond 2013 toe

Groeten van Oma+Opa